coach (n.) (Online Etimology Dictionary) Az 1550-as évek végén vált ismertté a “nagykerekű fedett hintó fajta” melyet először Magyarországon Kocs községben gyártottak. A járműveket gyakran feltalálásuk vagy első használatuk helyéről nevezték el. Innen vette át a szót a legtöbb európai nyelv a francia “coche”, a német “kotche” spanyol és portugál “coche”, olasz “cocchino”, holland “koets”, a magyar “kocsi”. A "coach" jelentése az 1830-as Oxfordi Egyetem szlengje lett ami a magántanárt jelöli, aki „elviszi” (átkíséri) a diákot a vizsgán, felkészíti, támogatást nyújt. A sportban (1861-től) "a versenyre felkészítő személy".
a "coach" szó főként a sportedzésre volt használatos, de W. Timothy Gallwey szerző áthidalta az űrt a sportedzés és a személyes fejlődés között. Számos ókori filozófus oktatta tanítványait és beszélt olyan dolgokról, amelyet a mai coachok is ismernek, annak ellenére, hogy nem a filozófusok találták ki a "coachingot", (sőt, jóval azelőtt éltek, hogy ez a kifejezés létezett volna) tanításaik jelentős hatást gyakoroltak arra, ahogyan ma a Life coachok segítik ügyfeleiket. De van egy módszer, amely különösen nagy hatással volt a mai coaching filozófiákra: a Szókratész-módszer. Ez a módszer, amelyet Szókratésznek tulajdonítunk, segít a diákoknak ösztönözni saját kritikai gondolkodásukat és kérdések feltevésével megtalálni a válaszokat önmagukban.
Idegennyelv Tanulásának Támogatása – Nyelvi Coaching
Mint nyelvi coach, a célom, hogy segítsek feloldani azokat a belső akadályokat, amelyek gátolják a nyelvtanulási és kommunikációs folyamatot, bármely nyelv elsajátításánál. Ezek az akadályok gyakran a gondolkodásmódunkban és a felfogásunkban gyökereznek, éppen ezért nehezebben azonosíthatók és leküzdhetők.
Az alábbi területeken kínálok segítséget:
Motivációhiány: Megtaláljuk azt a belső lángot, ami szükséges a kitartó tanuláshoz.
Időhiány: Együtt dolgozunk azon, hogy hatékonyan gazdálkodj az időddel, megmutatva, hogy a nyelvtanulás beilleszthető a mindennapi életedbe.
Hatékonyság: Fejlesztjük a tanulási stratégiáidat, hogy minden perc tanulás számíthasson.
Félelem: Segítek leküzdeni a hibázás iránti félelmet, amely gátolja a nyelvi kifejezőkészséged fejlődését.
Célmegértés: Egyértelmű célokat határozunk meg, amelyek motiválnak és irányt mutatnak a tanulásban.
Tanulásmegértés: A segítségem nem csak elméleti alapokon nyugszik; a saját akadályaim leküzdésén keresztül szerzett tapasztalataimra épül, és ez a tudás folyamatosan bővül. A tanulás korlátok nélküli útja a belső erőforrásaink tudatos bevetésével kezdődik, amely segít megérteni, amit tudni szeretnénk, és felszínre hozza a bennünk rejlő rejtett képességeket. A tudás felfedezése nem csupán egy cél, hanem egy izgalmas fejlődési folyamat része. Kezdjünk el együtt dolgozni!